niedziela, 6 listopada 2016

Z notatnika amatora-programisty #1 - Podróżnik pustkowi 0.0.1

    Ten wpis będzie dotyczył bardziej przeszłości niż obecnych problemów z którymi się borykam podczas "klepania klawiaturowego gierki"  Postanowiłem opisać po trochu projekt. Na pewno nie będą to jakieś szczegółowe informacje. Bo sam już nie pamiętam co robiłem w wersji 0.0.1:) na szczęście posiadam jeszcze gdzieś tą wersje. Każdy programista-amator powinien mieć takie archiwum swoich "tworów".

To zaczynamy. Na przestrzeni kilku lat projekt rozrósł się dość znacznie.

Wersja 0.0.1 - cały świat składał się tylko z takich mapek. Nie było niczego oprócz potworków i gracza. Mechanika szczątkowa, bez mgły wojny. Od czegoś trzeba było zacząć.

Obraz z kompilacji wersji 0.0.1. Jeszcze pisana była w Turbo Pascalu 7.0 :) Widać też tablicę danych z mapą świata która miała rozmiar 10 x 10 mapek. Jak ktoś nie widzi trudno nic nie straciłeś drogi czytelniku.

Kilka szczegółów "kalkulatorowych" takie mini porównanie. Nie wiem czy potrzebne ale może ktoś lubi takie cyferkowe coś.  :

-> Wersja 0.0.1   -

  • Lini kodu jak na obrazku z kompilacji raptem 1194.
  • Potworów... hm słownie DWA- skorpion i gekon (jaszczur)
  • Przedmiotów góra z 15 sztuk.
  • Cech postaci hm? ile było 4. 
  • "Skillów" były, nie były? Nie zaimplementowałem tam czegoś takiego.
  • Brak fabuły.
  • Brak mapy świata (niby była ale cały czas praktycznie ta sama mapa lokacji)
  • Można było grać tylko po co.

-> Wersja 0.2.5+

  • 16000 linii. Mam nadzieje że w miarę sensownie wykorzystałem aż tyle linii,  nie pisze zbyt ładnie swego kodu.
  • BN-ów \ potworów 34 sztuki choć nie ma jeszcze losowania jak w innych  ROGUELIKE-kach podtypów np. Słaby bandyta lub Mocny szczur itp. ale będzie w przyszłości.
  • Przedmiotów : 57 sztuk też wszystko czeka aby zmienić -> "technikalia"\ dorzucić jeszcze jakieś klamoty. Ale takie pomysły w innych wpisach...
  • Cech postaci. Tu wiem. 7 taki przerost treści na formą w wersji 0.5 będzie ich 20 hihi.
  • Umiejętności jest dość sporo bo 16 sztuk. Bo ja wiem czy się przydają jedna tak, drugie nie jak w życiu.
  • Szczątkowa fabuła są zadania -> (2 sztuki) główne i poboczne -> (12 sztuk)
  • Mapa świata obecna -> Są na niej miejsca specjalne (losowane), miasta, wioski ale o tym też pokrótce opisze kiedy indziej nie ma co się rozpisywać teraz.
  • Nie można grać ("zabłedzone" \ rozgrzebane), choć wydaje że powinno być to przyjemne ale to subiektywne moje odczucie jako twórcy ale ktoś inny pokręci nosem. Nie każdy lubi "tekstowe gry" :)
To tyle w tym wpisie. Mam nadzieje że cyklu "Z notatnika amatora-programisty" pokaże mniej więcej zarys konstrukcji gry jej założeń i sposobu rozgrywki. Howgh!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz