piątek, 4 listopada 2016

Z placu boju (tworzenia) #2 - "Handlowy problem"

          Minęło sporo czasu od poprzedniego wpisu. Stan gry -> dalej jest rozgrzebany. Ostatnio męczyłem się z odpowiednim oszacowaniem cen kupowanych lub sprzedawanych przedmiotów. Miałem z tym kilka problemów. Przy wysokim "skillu" -> Handlu mogłem z zyskiem sprzedać i kupować ten sam przedmiot w nieskończoność.

 Kilka przykładów do rozwiązania:

  • Przedmiot np. woreczek ziół -> Używa się go maksymalnie 5 razy nim zniknie z plecaka. Musiałem oszacować ile wart jest taki przedmiot, który np ma 1 użycie na 5 możliwych. 
  • Kolejny bardziej skomplikowany to np. Broń Palna -> Prymitywny karabin, który ma możliwość oddania tylko jednego strzału (ładowany coś ala muszkiet) Musiałem wyliczyć cenne amunicji \ lub jej brak oraz stopień zużycia takiej broni liczonej w %. 
  • Ostatnim elementem bazowej cenny za którą gracz kupi \ sprzeda cokolwiek było sprawdzenie na ile zdolność "Handlu" modyfikuje ostateczną cenne i wpływ reputacji w danej lokacji gdzie znajduje się sklep.  

         W ostateczność testowy algorytm zrobiłem. "Chyba" -> dobre słowo w tym momencie, ale poradziłem sobie z tym problemem. Choć pewnie w "praniu" wyjdzie że nie. Choć lepiej nie zapeszać. "Klepanie klawiaturowe" gierki jest kontynuowane. Na tyle ile pozwala na to wolny czas i chęci.

Widać tam kilka wyliczeń cenowych, taki tryb DEBUG dla mistrza gry \ twórcy  :)

To tyle. Howgh!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz