czwartek, 19 grudnia 2019

Projekt "Chłód" #17 - Eksperymentalny eksperyment

      Witam po dłuższej przerwie. Tym razem zagoniłem się do pisania projektu "Chłód".  Jako że ta wersja ma okrągłą liczbę a dokładnie to 0.3. Co lepsze nazwałem ją "Eksperymentalną". Także w tym wpisie będzie sporo nowości (myślę że tak jest)
  •  Zmieniłem całkowicie wyświetlanie mapy. Stary sposób działał na zasadzie. Kiedy jest ruch łazika to przesuwała się cała mapa. Teraz jest przebudowane tak aby tylko łazik zmieniał położenie na statycznej mapie. Dzięki temu gra powinna trochę szybciej działać (Teoretycznie).
  • W myśl poprzedniego punktu. Okno statycznej mapy zostało powiększone z rozmiaru 14x14 znaków na 20x20 znaków.
Na słowo można mi wierzyć że tak do nie wyglądało w starszej wersji :)

  • Kolejna nowość to strefy które mają teraz własne wartości zniszczeń. Dzięki temu mogłem dodać mechanikę używania "Palnika ratunkowego". Działa to na takiej zasadzie. Jeśli korytarze z poszczególnych stref natrafiają na strefę którą jest uszkodzona to jest wyliczana szansa podczas generowania bazy na zablokowanie grodzi. Co automatycznie odcina dostęp w tym kierunku. W celu odblokowania przepala się taką blokadę i można eksplorować dalej.
  • Na mapie bazy. Widać listę stref i odkryte wartości ich zniszczeń.
Teraz można bawić się w przepalanie metalowych elementów bazy i podziwiać skutki braku konserwacji stref.

  • Kolejna zmiana bardziej kosmetyczna to na głównym ekranie bazy. Widać status całkowitego stanu bazy (czyli sumowania wszystkich wartości zniszczeń z wszystkich 5 stref)
Mały detal ale nie wiem czy będzie wasz cieszyć.

  • Ostatnie na dziś. To dodanie prototypu, zalążka instrukcji do gry, który znajduje się w menu głównym tam gdzie sprawdza się zmiany w aktualnej wersji gry. Na razie niema tam zbyt dużo informacji i porad ale zbiegiem następnych aktualizacji będę nadrabiał  kolejnymi treściami. Dzięki temu będzie to co raz bardziej kompletne kompendium wiedzy o lodowych pustkowiach i ich prawach.
Mam nadzieje długo oczekiwany element gry bez którego gra się na czuja. Mam nadzieje że to się będzie zmieniać i będziecie wiedzieli co w ogóle robicie i macie zrobić podczas rozgrywki.
      
       To już wszystko w tym wpisie. Z grubsza nie będę prorokował czy będzie jeszcze na koniec roku jakaś\jakieś kolejna\kolejne wersje gry. Możliwe że będą. Nie będę nikomu życzył wesołych świąt (ah ta równość polityczna) bo jeszcze urażę kogoś. Czy coś. Takie czasy.

Howgh! Wszystkim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz