niedziela, 8 września 2019

Projekt "Chłód" #15 - Bazowa strefa

     Witam. Przez ostatnie kilka wpisów rozwojowych gry. Nie nastąpiło zbyt dużo nowości które widocznie zmieniały obraz rozgrywki. Tym razem jest inaczej (mam nadzieje). Choć czuję że już dość zamotałem w mechanice a ile miotania jeszcze przed mną. Podział zmian przedstawię w kilku punktach. To tyle słowem wstępu.

Punkt 1 - mapa bazy.

      Baza jest dziś głównym daniem. Zacząłem wreszcie coś w tym miejscu robić. Dodałem mapę bazy, jest to osobne okienko umożliwiające określenie gdzie gracz się znajduję wewnątrz bazy.

Eeee mapa? Wiem nic to nie obrazuje. Ale muszę wypełnić czymś ten wpis. To zielona literka symbolizuję miejsce gdzie jest gracz.

Punkt 2 - strefy

     Pytanie? Po co bym robił mapę bazy. Gdyby nie to że zachciało mi się "zniszczyć" działające już okno bazy. Postanowiłem troszkę urozmaicić (trudne już życie gracza, grać tak bez celu) życie bazowe i podzielić bazę na strefy.

Dokładnie na 5 sztuk.
  • Dok
  • Mieszkalna
  • Inżynieryjna
  • Magazynowa
  • Dowództwa
     Nie będę opisywał każdej z osobna strefy bo po nazwie wiadomo co jest czym. Zresztą nie wiem jeszcze jak się potoczy dalej los tego pomysłu "mapowego". Dużo jeszcze może się zmienić. Będzie to "może" ewoluować w jakieś "monstrum" bez ładu i składu. Teraz poniżej wygląd tego nowego okienka.

Owoc prawie 14-dniowej (tyle minęło czasu od ostatniej aktualizacji gry) walki z własnym lenistwem "programistycznym" choć nie zawsze tak jest.  

Punkt 3 - ułatwienia mapowe.

     Jak to bywa. Każde rozdrobienie działających rzeczy powoduje u gracza rozdrażnienie z powodu zbyt dużych ilości stukania w klawisze. Tak też było z mapą. Dlatego wyszedłem na przeciw takim problemom i od razu postawiłem się na miejscu gracza. Po kilku przechadzkach po bazie. Stwierdziłem. (Ch*j nie gram!) może nie aż tak ale dystans trzeba mieć.

Dorobiłem na "szybko" system o nazwie "Szybkoskrót". Heh rewelacja. Działa na zasadzie coś ala teleportacja w Skyrim. Czyli każda odwiedziona przez gracza strefa jest dostępna pod klawiszami od 1 do 5. Także będzie można wyjść z bazy naciskając 0. Od co cała filozofia.

O tam widać mój ułatwiacz.
      To będzie koniec dzisiejszego ględzenia o grze. Mam nadzieje że nie pojawią się żadne dziwne błędy podczas grania. Przy tak dużych ingerencjach w kod zawsze coś się przeoczy. Do następnego razu. Howgh!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz